Waar is Maria Magdalena gaan wonen na de dood van Jezus en waar is ze gestorven? Is daar enig bewijs voor aangetoond?

Maria Magdalena kan volgens de schrift veronderstelt worden als één van de trouwe volgelingen van Jezus en heeft hem van dichtbij meegemaakt. Er zijn legendes over reizen en verkondiging van het evangelie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Marseille Fr. geen bewijzen wel legende
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Destijds heette dat Marsilia. :-)

Het beste antwoord

De verhalen die ronde doen over Maria Magdalena, zijn mythisch te noemen. In hoeverre je kan zeggen wat fictie is en wat non fictie is en waar ze is gestorven zal een raadsel blijven... Mensen die heilig zijn worden veelal om beschermende reden nog wel eens verplaatst van graf.
Dus hoeverre zou een sterfplaats objectief genoemd kunnen worden?

Volgens de onderstaande bron in ieder geval... :)

Zou Maria na de dood van Jezus gevlucht zijn naar Alexandrie, en na een verloop van tijd vervolgens weer naar de Provenance om te prediken, waar vele inwoners zich bekeerden.
Ze zou daarna 30 jaar lang een terug getrokken bestaan hebben geleid in/om de grot bij saint Maximin.

La sainte baume zou de grot zijn waar ze heeft geleefd en waar ze overleden is en haar schedel wordt bewaard.

Toegevoegd na 15 minuten:
*correctie - provenance is Provence!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik was in Ephese Turkije en daar staat een Maria huisje waar ze ook nog samen met Johannes zou gewoond hebben.
Ze zou daar ook overleden zijn. Dat is ook wat de gids ( een Nederlandse Turk) vertelde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoihoi, Die bron heeft het over maagd Maria, z'n moeder, niet over Maria Magdalena (z'n vermoedelijke minares)
Haha.... Toch? :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ angelikaaa, klopt . Het is blijkbaar te lang geleden dat ik daar nog kennis van nam.