als je doodstraf bedoel was dat op 21maart 1952 op de waalsdorpervlakte, 2 oorlogsmisdadigers. Omgebracht door executie

Toegevoegd na 3 minuten:
en in vredestijd was de laatste ophanging op 31-10-1860.Persoon was Johannes Nathan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon stratfrecht:
31-10-1860 - Maastricht - ophanging 1x

Terzijde:
(Oorlogsrecht
21-03-1952 - Den Haag - vuurpeleton 2x) niet ophanging dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland werd de doodstraf voor een misdrijf in vredestijd op 31 oktober 1860 voor het laatst voltrokken op Johannes Nathan in Maastricht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 1860 is de laatste executie door ophanging en Nederland uitgevoerd aan Johannes Nathan.

Toegevoegd na 2 minuten:
in Nederland natuurlijk.