zo te zien in de portierskamer van een middeleeuws herenhuis.
Deze huizen hadden bij de poort een aparte kamer/woning voor de portie/concierge.
Omdat de kamer klein was is het rek verkleurt door de open haard.
De portier had o.a tot taak om de familie altijd op te halen of weg te brengen. maar uiteraard ook om de deur te openen voor gasten en om alles veilig achter slot op te bergen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk in de keuken van een boerderij of kasteel. Aan de sleutels te zien op een plaats waar veel poorten zijn en aan de kleur te zien bij een wereldkampioen kettingroken :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk is het een sierstuk dat ergens in de jaren 80 van de twintigste eeuw is gemaakt. Aan het hout te zien en het gebruikte metaal lijkt het op iets dat ergens in een doorsnee huiskamer heeft gehangen om zogenaamd heel oud te laten lijken.