Bij feodale rechten geeft een leenheer een gedeelte van zijn land in beheer van een leenman. Dit had voor beiden voordelen: de leenman moest de leenheer helpen in geval van oorlog (meevechten), in ruil daarvoor kreeg hij een gebied te leen.

De verklaring van DE RECHTEN VAN de mens en burger is opgesteld door Markies de La Fayette en in 1789 goedgekeurd door koning Lodewijk XVI. Het is een fundamentele tekst over de democratie en vrijheid in Frankrijk.
De verklaring heeft als voorbeeld gediend voor latere mensenrechtenverklaringen zoals de Universele verklaring van de rechten van de mens van de Verenigde Naties en het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens van de Europese Unie.

De rest van je huiswerk mag je zelf doen ;-)