Ja hoor, de Chinesen zijn d'r in de 14eeuw al mee begonnen....

Toegevoegd na 26 minuten:
Trouwens, véél later in het Romeinse Rijk werd de spons erg populair in relatie met het reinigen/proper maken van de bips...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google is je beste vriend!
"Het eerste toiletpapier werd in de 14e eeuw geproduceerd in China. Het was een luxeproduct dat alleen door de keizer werd gebruikt. In andere delen van de wereld werden wol, hennep, gras, water of de handen gebruikt."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voordat er wc papier bestond gebruikte men geen wc papier.in de natuur zij vele materialen te vinden die geschikt zijn om het gat schoon te vegen.bladeren, gras,vezels enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Archeologische vondsten tonen aan dat in de Middeleeuwen ook mosselschelpen gebruikt werden ... wel een beetje aan de harde kant voor het beoogde doel...