Weet er iemand een goede geschiedenis documentaire over Europa in de periode van ongeveer 1470 tot 1700?

Ik heb al op google gezocht maar ik kan bijna niets vinden. Ik bedoel gewoon een goede en informatieve documentaire, zo'n beetje vergelijkbaar met wat 'The ten thousand day war' is voor de oorlog in Viëtnam. Als je een goede en waarheidsgetrouwe speelfilm kent over die tijd hoor ik het ook graag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik zal niet zeggen dat het niet bestaat,
maar mensen hebben niet zo'n zin in het maken van een documentaire, als daar weinig of geen beeldmateriaal bij is.
Dat is voor de oorlog in Vietnam natuurlijk een heel ander verhaal. Toen was er fotografie en film.

http://members.home.nl/tetrode/Geschiedenis.htm

Hier vind je een lijst, een overzicht van historische films.
Misschien is daar wat bij.
Films over Henry VIII van Engeland
of Othello, of Jeane d'Arc.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_historische_films
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Horribel histories Raad ik aan. Een leuk grappig zeer cynisch maar tegelijk interessant en waarheidgetrouwd Brits programma . Met zeer uiteenlopende onderwerpen. Er bestaat een volwassen versie en een kinder versie.

Ze hebben hier zeker een aantal geschiedenis periodes over de door jou benoemde jaren zoals de Spaanse armadas (6) tegen Brittannië of de vele vrouwen van Henry de 5de (4?).
Hoop dat je ze net zo leuk vindt als ik .

Toegevoegd na 5 minuten:
Srry Het was king Henry de 8ste en 5spaanse armada's ,