De Delftse school is een stroming in de archtectuur (bouwstijl) en Delfstblauw is een manier om o.a. vazen te beschilderen naar Japanse stijl.

Toegevoegd na 2 minuten:
Correctie: Delfs Blauw ontstond aan het einde van de 16de eeuw als goedkoop alternatief voor het blauw-witte Chinese porselein. Het Delfts blauw werd in korte tijd zeer populair en beleefde een bloeiperiode in de periode 1650-1750, toen er in Delft een hondertal aardewerkfabrieken actief waren.

Toegevoegd na 4 minuten:
De Delftse School (ca. 1925-1955) is een traditionalistische stroming in de Nederlandse architectuur die is ontstaan rondom de Delftse hoogleraar ir. Marinus Jan Granpré Molière. De naam 'Delftse School' werd geïntroduceerd door de architect Jacobus Oud van de kunstenaarsgroep De Stijl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor zover ik weet bestaat er geen verband tussen beiden, behalve dat ze allebei relateren aan de stad Delft. Qua stijl, kunststroming of geschiedenis is er volgens mij geen relatie te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die TruusdeBoer;

Ja hoor; de plaats van oorsprong en het feit dat beiden internationaal bekend zijn.