was de situatie op school anders tijdens het feminisme, dan ervoor of erna?

Want ik hoor wel eens iets over een nonnenschool en dat je een rok moest dragen als meisje/vrouw, maar dat is volgens mij maar een klein deel. ik zou graag wat meer uitleg hierover krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het feminisme is geen tijdperk, maar een overtuiging. Dus je vraag is onzinnig. Maar de situatie voor de emancipatie van de vrouw was inderdaad anders dan er na. En we werken nog steeds aan verdergaande emancipatie.

Het beste antwoord

Meisjes werden geacht niet door te studeren, ze gingen toch trouwen. En als ze wel doorstudeerden waren het vooral geen technische beroepen, omdat vrouwen toch geen wiskundeknobbel hebben. maar dat laatste wordt nog vaak gedacht