Wat hadden bob marley en the great full dead met hippies te maken?

Toegevoegd na 1 uur:
ik bedoel gratefull dead

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je "Grateful Dead" bedoelt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh ja inderdaad

Het beste antwoord

Grateful Dead was een Amerikaanse Rockband, opgericht in San Francisco in 1965, en toen flowerpowerde het daar al flink. San Francisco was toen zo'n beetje de hoofdstad van de hippies; denk maar aan het liedje "If you're going to San Francisco" van Scott McKenzie. In dat liedje komen flowers, peace and love ruim aan de orde.

Dat zou de link van Grateful Dead met de hippies kunnen zijn, en om een link te leggen van Bob Marley naar de hippies wordt lastiger. Hij had nog maar weinig succes in die tijd met zijn bandje "the Wailers".

De enige link die te leggen valt, lijkt mij dat Grateful Dead een soort muzikale eer heeft gebracht aan Bob Marley, één dag na zijn dood in 1981, met het liedje "He's gone". Een video (stilstaand plaatje met muziek) kun je hieronder bekijken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grateful_Dead
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt