De bakermat van het porselein ligt in het oude Chinese keizerrijk. Porselein werd tussen de 7de en de 9de eeuw n.Chr. ten tijde van de Tang-dynastie ontwikkeld om het dure groene jade en het witte jaspis te imiteren.

In Nederland werd porselein bekend, toen eind februari 1603 een Portugese kraak werden gekaapt in de Straat van Malakka door admiraal Jacob van Heemskerck, beladen met zijde en 100.000 stuks porselein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1709 door Johan friedrich, kreeg ik net te horen. Kan dat kloppen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Porselein is ergens tussen de 7e en 9e eeuw uitgevonden. In 1603 was porselein al bekend in Nederland. Dus in 1709 kan het dan niet uitgevonden zijn door Johan Friedrich want het bestond al sinds het jaar 600-700. Porselein is uitgevonden in het Chinese keizerrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje voor je antwoord

Andere antwoorden (1)

Wat te denken van Wikipedia: De bakermat van het porselein ligt in het oude Chinese keizerrijk.................

In Delft is een museum van porselein.