Keizer Augustus is in het jaar 63 v. Chr. in Rome geboren. Hij kreeg bij zijn geboorte de naam Gaius Octavius. Hij was een achterneef van Julius Caesar die hem al vroeg adopteerde. In 45 v. Chr. voegt Caesar hem zelfs toe aan zijn testament. Vanaf dat moment heet hij Gaius Julius Caesar Octavianus. Gaius Octavianus was een knappe man, maar kampte met een zwakke gezondheid. Ondanks al zijn kwaaltjes is hij toch 76 jaar oud geworden.

Hij was 'n romeinse keizer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je Imperator Caesar Augustus (Rome1, 23 september 63 v.Chr.2 - Nola, 19 augustus 14 n.Chr.) was de eerste princeps (vgl. "keizer") van Rome.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het broertje van september...