In welk jaar was de eerste Mcdonalds?

Ik weet dat het (waarschijnlijk) in Amerika was, maar waneer???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

San Bernardino, Verenigde Staten in 1940
12 jaar geleden
Het eerste McDonald's-restaurant werd geopend in 1940 in San Bernardino (Californië) door de broers Dick en Mac McDonald, zonen van Ierse immigranten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eerste McDonald's-restaurant werd geopend in 1940 in San Bernardino (Californië).
Het eerste McDonald's-restaurant in Europa werd geopend in Zaandam, Nederland in 1971
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo flauw doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IAnswer, dan zou jij dus eigenlijk ook een min kunnen krijgen. En nu wil je waarschijnlijk zeggen: maar dit antwoord was 7 minuten later, maar stel de antwoorder had al op antwoorden gedrukt en verdiepte zich even op de Wiki site, dan wist de antwoorder niet dat er al een antwoord was. Verder geef je een min als een antwoord niet correct is, wat deze dus wel is en sterker nog, deze geeft er nog een leuk weetje bij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha...thanx XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@iAnswer.
Je leest mijn reactie nieg goed. Er staat duidelijk dat IK een min geef als een antwoord incorrect is. Aangezien je antwoord correct is geef ik geen min. JIJ beweerd dat als een antwoord al gegeven dat je dan een min kan geven. n.av. jouw hantering zou ik dus een min kunnen geven, maar ik geef een min via mijn hantering, dus zie ik geen reden om jou een min te geven. Verder snap ik ook niet waarom jij en de andere een min hebben gekregen aangezien het antwoord opzich correct is. De naam McDonalds is pas gegeven in 1940. Maargoed...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, wat een actie een min geven omdat iemand met hetzelfde antwoord komt, terwijl je dat zelf ook doet. Dus 2 dezelfde is antwoord is prima 3 is niet goed.... juist :s
In 1937 opende Patrick McDonald zijn"The Airdrome" restaurant aan de Huntington Drive (Route 66) vlak bij luchthaven van Monrovia (Californie). Hamburgers kostte 10 cent en onbeperkt jus d’orange drinken 5 cent.

In 1940 verplaatsten zijn twee zonen Maurice en Richard ("Mac" and "Dick") het hele gebouw 64 kilometer naar het oosten, naar de kruising West 14th and 1398 North E Streets in San Bernardino en kreeg het de naam "McDonald's." Het was een drive-in met een uitgebreide menukaart, waarbij de bestelling naar de auto werd gebracht.

Later kwamen de broers er achter dat de winst van hun bedrijf met name kwam uit de verkoop van hamburgers en besloten ze het concept van hun restaurant te wijzingen. In 1948 was het zover na een verbouwing van 3 maanden, werd het een efficiënt self-service drive-in restaurant met een beperkte menukaart.

Dus afhankelijk van wat je eigenlijk de echte start van het bedrijf vindt

1937, 1940 of 1948

Toegevoegd na 8 minuten:
Het fotootje is van de situatie van na de verbouwing in 1948.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg leuk om allemaal te weten! +