Veel specerijen en servies goed uit china.
12 jaar geleden
Koffie, thee, tabak en specerijen werden door de voc naar nederland gehaald, ook slaven werden op deze manier naar nederland gebracht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook de slaven en gestolen goederen uit verre oorden werden in de ruimen van de voc schepen vervoerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Peper, Kruidnagelen, Muskaatnoten en Foelie, Kaneel, Rijst, Koffie, Thee, Suiker, Opium, Goud en Zilver, Koper, Tin, Porselein, Olifanten, Zijde, Kleden, effen/gestr., Kleden, gedecor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tabak,chinese kunst en vazen,fruit,koffie