gaan ze nu de geschiedenis boeken veranderen?

Ik keek gisteren op discovery channel dat China 4000 jaar geleden Amerika ontdekte gaan ze nu de geschiedenis boeken hierdoor veranderen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan kunnen ze wel blijven veranderen. Columbus was in elk geval niet de eerste die in Amerika voet aan wal zette. De Vikingen waren hem ook al voor in de vroege middeleeuwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En er woonden al mensen, kwamen die dan gewoon uit de lucht vallen?

Andere antwoorden (2)

Eigenlijk zouden ze dat wel moeten doen ja, omdat de ontdekking van Columbus als een zeer belangrijk historisch feit wordt gezien. Ik denk dat ze dit niet doen, omdat we in Europa veel te trots zijn om toe te geven dat anderen ons voor waren.
12 jaar geleden
Nee, het berust op een vermoeden van Gavin Menzies een amateurhistoricus en het is niet ondersteund door wetenschappelijk bewijs. De engelse wiki is in ieder geval niet aangepast op grond van dit vermoeden. Als het verhaal klopt dan gaat het om de ontdekking in 1421 door admiraal Zheng denk ik.