Waar zijn die palen op een strand voor met een oorlog?

Zag gister de film troy. toen zag ik dat ze van die grote palen met een punt erop op het strand in de grond sloegen. maar waar dienen die palen voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Zodat er moeilijk met bootjes vanaf zee aan land gekomen kan worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar die palen stonden niet eens dicht bij het water...
Die zijn om snelle opgang van het strand te verhinderen. Zo kan je niet meer met paarden (Tijd van Troy) of amfibievoertuigen (Tijd van WWII) vanuit de boten het strand over snellen om het land in te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tegenwoordig worden dat soort paaltjes ook gebruikt om golven te breken maar dan staan ze verticaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De palen verhinderen dat vaartuigen bij vloed dicht bij de kust kunnen komen. Veelal werd er bovenop de paal ook nog een mijn gemonteerd.

Bij eb verhinderen de palen de doortocht voor voertuigen zoals tanks, jeeps etc.

Het grootste nadeel voor de landing is dat vaartuigen die manschappen vervoeren niet direct op het strand kunnen uitstappen bij vloed. Deze manschappen moeten dan door de lage waterstand bij eb een vlak terrein oversteken waar betrekkelijk weinig dekking is, hierdoor heeft de verdedigende partij meer tijd om de aanvallende troepen af te schieten.
Ook amfibische voertuigen met manschappen kunnen dan niet deze troepen dicht bij de frontlinie afleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de 2e wereldoorlog werden die palen 'rommelasperges" genoemd, naar de bekende Duitse veldmaarschalk Erwin Rommel. Zij waren bedoeld om ervoor te zorgen dat de landingsschepen met hun mensen en goederen niet te ver het strand op konden varen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien om de verschillende groepen srrijders aan te duiden dat was in een tyd van koningen .goden troje achilles die hadden alemaal een soort van compagnie , maar eerlijk ik doe maar een gooi ,vond het een intrigeerende vraag

Toegevoegd na 5 minuten:
het dringt ineens tot me door wat voor palen je bedoelden ja voor die strijdwagens en paarden dat het niet zo maar door kon denderen , maar in die periode uit de geschiedenis denk ik persoonlijk dat het toch voor oprukkend paardenvolk met menners waren om ze op te houden honderden jaren later had je ook met het zelfde doel slotgrachten . maar nogmaals ik bedenk het maar zo
Bronnen: