Ik zoek foto's van het Van Alkemadeplein in Rotterdam van voor de oorlog, maar nergens te vinden. Waar zou ik die kunnen vinden?

Ik heb overal al gezocht, zoals archief van gemeente, oproepje in de krant, etc. Het was een groot plein met winkels e.d., maar nergens (ook internet niet) behalve 2 onduidelijke plaatjes. Wie heeft een idee? Tijdens de oorlog is het plat gebombardeerd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je beste kans:

http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl/Atlantis/?application=tha&database=tha&service=result&templatename=result-template.htm&aantal_per_pagina=10&exactzoeken=off&filter_lege_datums=on&app_route=8&query=&vanaf=0&sessienummer=74.2e818000&aantal_per_pagina=0&relatienr=0&extra1=&extra2=&Globaal=alkemadeplein&Metatag%3ATrefwoord=&Metatag%3AVervaardiger=&document+type%2C+documenttype=%22affiches%22+or+%22albums%22+or+%22bouwplaten%22+or+%22fotografische+documenten%22+or+%22kalenders%22+or+%22kartografische+documenten%22+or+%22prentbriefkaarten%22+or+%22schoolplaten%22+or+%22spellen+en+legpuzzels%22+or+%22technische+tekeningen%22+or+%22tekeningen+en+prenten%22&chk__affiches=on&chk__albums=on&chk__bouwplaten=on&chk__fotografische+documenten=on&chk__kalenders=on&chk__kartografische+documenten=on&chk__prentbriefkaarten=on&chk__schoolplaten=on&chk__spellen+en+legpuzzels=on&chk__technische+tekeningen=on&chk__tekeningen+en+prenten=on&zoekveld_vandatum=vroegst+mogelijke+datering&vandag=&vanmaand=&vanjaar=&zoekveld_totdatum=laatst+mogelijke+datering&totdag=&totmaand=&totjaar=&zoeken.x=0&zoeken.y=0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Deze mischien

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je Alkemadeplein op google intoetst, en vervolgens op afbeeldingen klikt, krijg je heel veel foto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het van Alkemadeplein op Google intoetst krijg je heel veel foto's van Rotterdam, maar niet het van Alkemadeplein.
Het lullige minduimpje is overigens niet van mij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee die was van mij, moest ene plusje zijn. :/ Kan iemand dat nog aanpassen ofniet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat met zo'n bril??:) Nee jo maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hehe, dat ben ik niet :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig maar!!
Deze kon ik vinden op het internet.
Verder via google niks te vinden.
Is er wellicht een 'beeldbank' van Rotterdam?
Die is er wel van mijn woonplaats, en daar heb ik juweeltjes vandaan gehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het eens bij een bejaardetehuis in de buurt van het alkemadeplein. Wellicht hebben de mensen daar nog foto's van vroeger.
En veel ouderen vinden het vaak helemaal niet erg om onder het genot van een kopje koffie en koekje over vroeger te praten. Kan nog heel leerzaam en interressant en bovenal gezellig zijn.
En bijkomend voordeel je helpt jezelf en anderen hiermee.
Suc-6 met je zoektocht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een win win situatie! goed idee!
http://www.moorsmagazine.com/boekenhoek/bint.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier foto`s van voor de oorlog.Het zijn luchtfoto`s van rotterdam van voor 14 mei 1940.