Waar was het knopje voor bij een draaischijftelefoon?

Javier Guzman gebruikte het in zijn show. Hij zei dat hij dat knopje heel vaak indrukte en dat er niks gebeurde.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is het "aardknopje". Het werkt alleen als het toestel is aangesloten op een binnencentrale. Als je erop drukte kreeg je de kiestoon, draaide vervolgens het nummer waarmee je het gesprek wilde doorverbinden. Degene die dan opnam kon het gesprek dan (met wel of geen toelichting van jou) overnemen (dat gebeurde dan nadat jezelf de hoorn erop had gelegd).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een huiscentrale had kon je daarmee doorverbinden.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ik had het net gevonden. Maar jouw antwoord dekt de lading wel. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af waar die 'min' vandaan komt. Van mij een + want het is gewoon een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, omdat weinig mensen 2 telefoons hadden was het vaak een nutteloos knopje.