Er zijn wel meer gebouwen in de vorm van een swastika, een heel oud symbool van de zonnegod, wat door de nazi's is geconfisceerd en aangepast.
Het is ook het heiligste teken uit het hindoeïsme en jaïnisme en wordt ook gebruikt in het boeddhisme.

Fontein in Maasmechelen.
http://googlesightseeing.com/2006/07/maasmechelen-swastika/

Een navy-basis in Amerika.
http://googlesightseeing.com/2007/09/the-swastika-building/

In de meeste gevallen, net als bij het Slotervaartziekenhuis, kwam men daar pas achter
sinds Google Earth de aarde op een andere manier laat zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarnaast is het slotervaart niet eens een swastika, het lijkt er hoogstens op.

Andere antwoorden (1)

Sommige mensen hebben de neiging om achter allerlei grondvormen "geheime" boodschappen te zoeken. Een soort van doorlopende achtervolgingswaanzin.
Zo werd mijn vriendin onlangs toegesist dat ze een fascist was: ze droeg een zwarte rok met een rode bloes met wat zwarte accenten en hoge rode schoenen... Toevallig een kleurcombinatie die veel mensen geweldig staat... Haar ook! Leuk ook wanneer je een dergelijke opmerking voor de voeten wordt geworpen!

De vorm van het Slotervaart is in de loop der tijden (een tijdsbestek van 30 - 50 jaren "gewoon" gegroeid. Steeds weer werd er een nieuw stuk aan vastgeplakt, dan was er weer een stuk tijdelijke aanbouw. Dit werd soms na verloop van tijd afgebroken en verdween dan voor eeuwig. Andere keren werd het omgebouwd tot een (voorlopig...) deel van het definitieve gebouw.

Ik denk dat het Slotervaart uiteindelijk (voorlopig) geworden is wat het nu is omdat het een logisch gevolg is was van de talloze aan- en verbouwingen, en dat er ZEKER geen vooropgezet idee was om er een swastika vorm van te maken.

Tenmiste, zo heb ik het ervaren in de tijd (bijna 15 jaar) dat ik er werkte.

(Het zou trouwens wel heel erg knap zijn wanneer men mat alle aan- en nieuwbouw in de ontwerpplattegrond indertijd gepland hadden dat het huidige resultaat een swastika zou moeten worden!)