Konden alle Duitse mannen tijdens de WOII naar het front geroepen worden? (Zo nee, welke niet?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

In principe wel, maar dus niet iedereen. Mensen die dus gezondheidsproblemen hadden gingen soms niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna allemaal ja.

Om je een idee te geven:
Eind 1944 werd de "Volkssturm" opgericht op bevel van Hitler, om alle mannen die tussen de 16 en 60 waren, en niet in het leger zaten, alsnog te bewapenen.

Wie weigerde werd naar de kampen gestuurd, later werd men zelfs voor weigering onmiddellijk geëxecuteerd door "vliegende krijgsraden".

Toegevoegd na 2 minuten:
Schooljongens van 15 of 16, of soms zelfs maar 11 of 12 jaar waren aan het eind van de oorlog lid van de Volkssturm.

Alleen Nazi-leiders, bestuurders, en enkele andere hoge mensen ontliepen in principe conscriptie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de verdediging van Berlijn werd het bevel uitgebreid tot alle mannen die een wapen konden dragen, ongeacht leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en in '44 was er een jongen van 8 krijgsgevangene gemaakt in de ardennen
Nee. niet iedereen kon het Duitse leger in, zoals
Geen Joden, geen homo's geen zigeuners, geen zwakzinnige.
En uiteraard hele jonge jongens mochten er ook niet in.