Bij mijn weten hebben ze alleen maar de onderste helft veroverd, (tot nijmegen ongeveer (?) en zijn ze niet verder gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, integendeel: er zijn vooral aanwijzingen dat de Romeinse overheersing stopte bij de "limes", een grens die werd gevormd door grofweg de rivier de Rijn. Romeinen hebben wel met Friezen te maken gehad (in die tijd waren Friezen inwoners van Friesland en Groningen tot aan de Rijn) omdat de Romeinen van hen belasting inden in de vorm van koeienhuiden. Er zijn Romeinse voorwerpen gevonden in Groningen, maar die zijn daar waarschijnlijk door handel terechtgekomen.
Zie ook de bron onder de kop 1.4 Romeinse tijd