Is de bijbel het meest vertaalde boek ter wereld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is hier ook een andere vraag met antwoorden over.
http://www.goeievraag.nl/vraag/bijbel-woord-god-verkochtte-boek.61777

Antwoorden (4)

Volgens mij wel want, er zijn over heel de wereld christenen en de meeste lezen dus de bijbel en dus moet het ook vertaald worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de bijbel is vandaag nog steeds het meest verkochte én meest vertaalde boek ter wereld.

Na de Bijbel is trouwens de Tao Te Ching (wat je uitspreekt als 'Daodejing') het meest vertaalde boek terw wereld. Dit is het belangrijkste geschrift van het Taoïsme, een Chinese filosofische en religieuze stroming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bijbel is vertaald in 2233 talen en dialecten. Veruit de meeste.

Echter leuk bijkomend weetje; de bijbel is niet meer het meest verspreide boek ter wereld.

Deze is verslagen door...... De Ikea gids. :-) Dat is nu het meest verspreide drukwerk ter wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijzonder! 3 minnen, terwijl ik uit bronnen antwoord geeft op de vraag (meeste vertalingen)?? En het bijkomende weetje heb ik echt niet verzonnen. Wschijnlijk wat extreem gelovigen die niets anders willen geloven dus maar op min klikken. Jammer dat er geen beargumentering bij zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en verder vind je die IKEA "golfkartonnen gebouwen" werkelijk OVERAL ter wereld. Het lijkt soms wel alsof God een gat in zijn zak heeft...
Al die IKEA containers zijn verder ook ALLEMAAL nog eens op zondag open - naast de openingstijden gedurende de rest van de week! Ik durf te stellen op grond van puur gevoel dat er wekelijks meer mensen de IKEA winkels bezoeken dan dat mensen een (Christelijk) kerkgebouw bezoeken! Overigens, eerlijk is eerlijk: ik vind kerkgebouwen (meestal) veel mooier dan die golfkartonnen blokkendozen van IKEA!!!
Ja, het is het meest vertaalde boek.

Toch is dit subjectief. De H. Qur'aan en de Tora worden bijvoorbeeld religieus gezien niet vertaald. Dat de Bijbel zo vaak vertaald is, betekent niet automatisch dat het het meest populaire boek is. Zou wel kunnen, maar hoeft niet.