Ja, een voorleesproject.

Bush ging in het interview ook in op de lange tijd die het duurde voordat hij in actie kwam. Toen zijn chef-staf hem vertelde dat er een tweede vliegtuig tegen het WTC was gevlogen, luisterde hij net naar een schoolklas die voorlas. Hij bleef dat zeven minuten doen.

"Ik wilde de kinderen niet laten schrikken. Ik wilde rust uitstralen", legt hij uit. "Het was alsof ik naar een stomme film zat te kijken: achter in de klas kregen verslaggevers hetzelfde bericht als ik over hun mobiele telefoon. Ik wist dat veel mensen dus zouden kijken hoe ik reageerde."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hij was daar om het boek The Pet Goat voor te lezen om daarmee t onderwijsprogramma te promoten.
Wat vele niet weten is dat toen ie r mee begon hij al op de hoogte was dat het 1e vliegtuig zich al in de twin towers had geboord.
Zie bron!

Toegevoegd na 7 minuten:
Uiteraard zoals vele werd gedacht dat de eerste inslag een ongeluk zou kunnen zijn is ie daar toen mee begonnen.

Toegevoegd na 8 minuten:
zoals door vele
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het eraan ligt vanuit welke invalshoek je denkt. Er zijn heel wat theorieën over wie de daadwerkelijke dader is van 9/11. bekijk je het van de kant die de media ons laat zien dan zal hij waarschijnlijk inderdaad gewoon de rust hebben willen bewaren (wat ik zelf overigens niet snap).

Een andere kant is dat hij al ver van tevoren wist dat dit zou gebeuren.

Als bron de film loose change met ondertiteling, oordeel zelf maar ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie heeft mij een - gegeven? zou iemand even willen uitleggen waarom? :P
George W.Bush was daar idd. ivm een voorleesproject. Voor hij de school binnenging werd hij al op de hoogte gebracht en met de woorden "hou me op de hoogte" ging hij het schooltje binnen. Nadat een 2e vliegtuig zich in het WTC had geboord is er getwijfeld of men hem moest onderbreken,ja dus, een directe adviseur fluisterde hem in "America is on fire" terwijl de kinderen voorlazen heeft hij minutenlang voor zich uit zitten staren. Na t afscheid van de kinderen heeft hij op het schoolkantoortje direct contact opgenomen met N.Y.en heeft meteen het vliegtuig genomen,onderweg kwamen meer meldingen binnen van gekaapte vliegtuigen die richting N.Y / Washington vlogen. Hierop is zijn vliegtuig naar de dichtbij zijnste legerbasis gevolgen en heeft hij wederom contact met N.Y gezocht en heeft hij een korte toespraak tot het volk gehouden.waarop hij verder vloog naar N.Y toen echter de melding kwam dat er een gekaapt vliegtuig op weg was naar Air Force One, is hij begeild door gevechtsvliegtuigen naar de dichtsbijzende bunker gebracht,waar hij het Amerikaanse volk weer kort toesprak (er was een cameraploeg van ABC NEWS aan boord) uren later kon hij pas weer verder vliegen naar het Witte Huis. Van daaruit is hij naar een speciale bunker gebracht waar het hele ministerie en de firstlady aanwezig waren. Terwijl zich een ramp voltrok in America heeft hij uren (kwam rond 18.00 uur pas aan) nadat hij op het schooltje was geweest,voor zijn eigen veiligheid in de lucht gevlogen (m.u.v.2 stops) begeleid door gevechtsvliegtuigen. Burgemeester Rudi Guilliani heeft in die uren geweldig werk verricht,hij was er voor het volk en bij het volk vaak met gevaar voor eigen leven!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'... is hij begeild door gevechtsvliegtuigen ...' =P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps...sorry dat is natuurlijk begeleid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, begeild werd hij graag, die bush!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was Clinton -)