Wat is deze munt waard?

Ik heb zojuist in de verhuisdoos een britse munt gevonden. Na even zoeken bleek dit een munt te zijn die in 1981 is uitgegeven t.g.v. het huwelijk tussen Charles en Diana. Nu zou ik graag willen weten wat deze munt destijds kostte, en wat hij tegenwoordig waard is.

Toegevoegd na 25 minuten:
Ik heb ook nog even gezocht. Er blijkt zowel een zilvere versie als een koper/nikkelen versie van te bestaan. Zit hier ook nog verschil in qua waarde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Origineel kostte hij 25 pence en nu is hij 1 à 2 euro waard mits hij in een goede staat verkeerd.

Toegevoegd na 1 uur:
De zilveren proof munt is 30-35 euro waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel een zilveren munt. In het forum bespreken ze volgens mij een Koper/nikkelmunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben bang dat je er niet van op vakantie kan, Mosh ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nikkel is ook zilverkleurig...