hoe knipten ze in de middeleeuwen hun nagels?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk daar komt nagelbijten nou vandaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha :P goeie @werk.
Maar ik dat ze dat met een mesje deden en waarschijnlijk werd dat toen door de 'huisvrouw' gedaan

Het beste antwoord

Met scherpen voorwerpen zoals een schaar :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

die sneden ze met een mes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We moeten de techniek in vroeger tijden niet onderschatten. Ik denk dat het staal in de middeleeuwen van dermate goede kwaliteit was dat chirurgisch scherpe messen heel goed mogelijk waren. +1
Ook in de ME bestonden er wel primitieve scharen en verder kun je ze snijden met een scherp mes, afbijten of vijlen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nagelbijte!!! of ergens aan schuren of knippen