De mens op zoek naar God.

Uitgegeven door The Watch Tower Bible and Tract Society
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.2dehands.be/boeken-strips/studie-schoolboeken/godsdienst/mens-op-zoek-naar-god-96173144.html?qq=&list_cat=godsdienst
De Bron - van John Mitchener
Denk wellicht niet de hele lading van 'alle' godsdiensten, maar van de oergod 'baal', joodse- & islamitischgeloof tot christendom etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een geschiedenis van God, van Karen Armstrong, geeft een erg goed overzicht van Jodendom, Islam en Christendom. Niet alle grote religies, maar je komt een eind...

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/een-geschiedenis-van-god/1001004006537510/index.html
12 jaar geleden
Religie als levende ervaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn te veel godsdiensten geweest om op een goede manier samen te vatten in een boek. Alleen al met alle afsplitsingen van het christendom van de afgelopen 2000 jaar is al een aardige bibliotheek te vullen. Een tweede bibliotheek zou gevuld kunnen worden met de interactie tussen de geloven (denk aan de ark van het verbond, baphomet, het principe van 1 god en nog veel meer).
Min of meer hetzelfde is van toepassing op alle pre christelijke geloven, van de druiden in engeland, de germanen, de Friezen. De indianen in de huidige USA. En dan heb ik nog niet begonnen met het midden oosten en het verre oosten.