De eerste resten van bewoning die op de ‘heilige rots’ (de vroegere benaming van de Akropolis) zijn gevonden, dateren uit de late steentijd. Deze werden verwoest door de Perzen. De huidige structuur kreeg vorm vanaf de vijfde eeuw vóór Christus.
De Akropolis is gebouwd op het hoogste punt van de stad. Akro = hooggelegen; polis = burcht. Door deze hoogte kon de bevolking van Athene in oorlogstijd er een toevlucht zoeken. Later, toen deze defensieve functie niet meer nodig was, werd de berg een symbool van de politieke macht.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De eerste Akropolis stamt al uit de bronstijd.