Nee:

In 1792 werd ook de tweede WIC als gevolg van teruglopende inkomsten opgeheven. Rond 1800 werd er zonder succes geprobeerd een Derde WIC op te richten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee deze bestaat ,net als voc, niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De WIC is eind achttiende eeuw opgeheven wegens de grote verliezen die ontstonden door de onderlinge concurrentie tussen Hollandse scheepvaartbedrijven en de Britse schepen.
Overigens is de Britse East Indian Company na zijn opheffing in 1874 vorig jaar weer tot leven geroepen door een Indiase zakenman die de export van thee naar Groot Brittannië wilde stimuleren.