Is er in Romeinse stukken bewijs te vinden over de wederopstanding van Jezus?

Het lijkt mij dat als het gebeurd is de Romeinen wel iets hierover geschreven/getekend hebben

12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nee, dat is er niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij niet, want de romeinen claimden dat de discipelen het lichaam van Jezus hadden weggehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.

Je kunt bijvoorbeeld wel lezen over het leven van Pontius Pilates die Jezus van Nazareth zou hebben laten kruisigen, maar dat specifieke verhaal komt uit het Nieuwe Testament en de Apostolische geloofsbelijdenis en niet van geschiedschrijvers van de Romeinen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee niet echt er is wel deze bron van een joodse geschied schrijver
12 jaar geleden
Nee. De Romeinse geschiedschrijving erkent wel het bestaan van de persoon, maar gaat niet in op het (vermeend?) goddelijke aan hem.