"To be in the dark about someting" betekent ergens weinig of niets over weten.
Het geeft aan dat er relatief weinig bekend is uit deze periode.

Gr. Koos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp de minnen niet. Het antwoord klopt gewoon! Die eeuwen heten de dark ages omdat er relatief weinig over bekend is!

Andere antwoorden (7)

Omdat het figuurlijk gesproken echt donkere eeuwen waren.
Met veel armoede, slavernij, oorlogen en ziektes.
Waarvan de pestepidemieën wel de ergste waren.
Maar ook de onderdrukking door de kerk maakte het velen iet makkelijk.
Daarbij had alleen de adel echt rechten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dus niet de reden. Alle andere tijden waren net zo vervelend als de middeleeuwen. Het is slechts een vertekend beeld dat mensen hebben over de middeleeuwen. De werkelijke reden is gewoon dat er relatief weinig over bekend is.
Je vraag gaat van de misvatting uit dat de 'Dark Ages' de Engelse benaming voor de middeleeuwen zijn, maar de periode van 500 tot 1500 heet in het Engels gewoon de 'Middle Ages'.

Toegevoegd na 3 minuten:
De term 'Dark Ages' contrasteert een bepaalde periode met 'lichtere' tijden en wordt, waar zij vroeger vaak samenviel met de Middeleeuwen, heden ten dage voornamelijk nog gebruikt voor de vroege middeleeuwen (500-100), omdat in de twintigste eeuw meer erkenning is gekomen voor de prestaties van met name de later middeleeuwen.
12 jaar geleden
Is 'dark ages' niet gewoon het Engelse equivalent van het Nederlandse 'Donkere Middeleeuwen?' dus het begin van de middeleeuwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Middeleeuwen worden gezien als een slechtere periode tussen de tijd van de Grieken en de Romeinen en de tijd van nu. Sommige dingen zijn ook niet bekend omdat daar niets over opgeschreven is.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nou "renaissance" had gezegd ipv "tijd van nu", vooruit, maar zonder dat is het een - waard.
"Dark" betekent duister. Duister komt van de Zwarte Dood (de pest) waar aan het grootste deel van de mensen stierven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de middeleeuwen heten de 'Middle Ages' in het Engels.

'Dark ages' is een benaming die de Italiaanse wetenschapper Petrarca gebruikte omdat dit de periode is waarin de mensen zich van het latijn(se) afkeerden, wat in zijn ogen barbaars was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het een mengeling.
Deels door de slechte tijden ivm met ziekenzorg,armen oorlog,...
Deels omdat er bijna niets van geweten is, er zijn weinig authentieke bronnen over de middeleeuwen.
Ook de mensen juist na de middeleeuwen vonden dit zo een donkere tijd en gewoon een slechte tijd ten opzichte van het glorieuze Rome van daarvoor.
Ze wouden dus ook alles van de middeleeuwen vergetn.

Toegevoegd na 16 seconden:
*vergeten