Schattingen lopen erg uiteen, maar hoeveel joden zijn er nu daadwerkelijk omgebracht tijdens de tweede wereld oorlog?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De totale verliezen in mensenlevens wordt geschat op ongeveer 72 miljoen. Hieronder zijn ongeveer 47 miljoen burgerslachtoffers, inclusief ongeveer de twintig miljoen die tijdens de oorlog doodziek werden. De militaire slachtoffers komen uit op ongeveer 25 miljoen, inclusief de vijf miljoen die zijn gestorven in gevangenschap. De geallieerden verloren in totaal ongeveer 61 miljoen levens, terwijl aan de zijde van de Asmogendheden 11 miljoen mensen het leven hadden verloren.^ Er was een onevenredig verlies van het aantal mensenlevens en bezit. Sommige naties hadden een hoger aantal slachtoffers dan anderen, vanwege een aantal factoren. Deze factoren zijn onder andere de militaire tactiek, de gesteldheid van de economie vlak voor de deelname aan de oorlog en het niveau van de technologie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je geeft het antwoord zelf denk ik al, als ze werkelijke aantallen zouden hebben zouden er geen schattingen zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ongeveer 7 miljoen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tijdens Hitlers regering werden aldus ongeveer zes miljoen Europese Joden vermoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
meer dan 5 miljoen. Wat qua cijfers bekent is.. er zijn er wel degelijk meer omgebracht. in kampen. sterfte door ondervoeding. ik zou zeggen bekijk de laatste 2 afleveringen van de serie band of brothers.. scary shizzle, daar komen de joden uit die concentratie kampen zetten. echt raar om te zien dat dit ''echt'' gebeurde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is dat moeilijk om precies een antwoord op te geven.

Maar in mijn ogen, te veel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ongeveer 6 miljoen europese joden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gijs. op dit soort vragen kan je niet Precies antwoorden, dat is gewoon een feit,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik stelde die vraag niet hoor
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee ik antwoord op jou reactie, er is wel degelijk een antwoord.
Wat Nielzke al zegt, te veel