kan iemand ( liefst een archeoloog/historicus of een specialist zelf ) mij vertellen wat een archeoloog/historicus is en doet?

ik wil later namelijk iets met de oudheid doen, het liefst reizen,onderzoeken en veld/opgraaf werk.
specialisatie in oudheid:
- Italië
- Griekenland
- Egypte
- Perzië
kunst/architectuur, de taal en cultuur lijken me interessant.

kan ik dan beter archeoloog worden of historicus?

Toegevoegd na 11 minuten:
ik zou later misschien ook nog prehistorie willen studeren op gebied van ijstijd en voor de mens er was ( dus dinosaurussen en daarvoor).

als ik aardrijkskunde heb in mij vakkenpakket kan ik dit dan studeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Je kunt een mailtje sturen naar Raap via www.raap.nl te vinden. daar werken oa archeologen, die je vast wel te woord willen staan. Of misschien is er een archeologenforum te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen ,archeologen zijn zelfstandig die op hun eigen initiatief meestal opgravingen doen. Archeologen kunnen ook gevraagd worden door de overheid of een of ander machtsorgaan. Een archeoloog kan ook gewoon in een museum werken om de voorwerpen die gevonden zijn te identificeren van welk tijd , periode en beschaving en vervolgens classificeren in een database van de museum.Elke museum heeft een speciale database.
Je zult dus eerst kapitaal nodig hebben ,want je hebt materiaal,manschappen en nog andere reisbenodigdheden nodig die duur zijn. De meeste materialen zijn duur. Kdenk dat dat je een grote inspanning zal moeten doen om iets te kunnen vinden in die 4 landen. Zoek zelf iets in uw eigen land meer bepaald in de afgelegen hoeken.