welke weg kan ik beter nemen als ik archeoloog wil worden op gebied van oudheid en misschien als het lukt de prehistorie er bij?

keuze mogelijkheden.
vU / leiden universiteit:
bachelor archeologie --> master archeologie --> bachelor of/en master oudheid.
bachelor archeologie --> bachelor of/en master oudheidkunde --> master archeologie.
bachelor oudheid --> master oudheid --> bachelor en/of master archeologie.
bachelor oudheid -- bachelor of/en master archeologie --> master oudheidkunde.
overal kan ook nog studie op prehistorie bij, plaats kunt u zelf bepalen.

Leiden heeft de enige universiteit waar je egyptologie kunt studeren, die zou ik er graag bij willen hebben.
plaats kunt u ook zelf bepalen.

mijn interesse van oudheid zijn vooral het perzische/ romeinse.Griekse/Egyptische rijk, en prehistorie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je dat het beste kan overleggen met de Universiteit. Er zijn wel een aantal bedrijven die studiekeuze specialisten in dienst hebben maar ik ga hier geen voorbeelden noemen ivm reclame. Ze zullen je daar het beste kunnen vertellen wat de mogelijkheden zijn en in hoeverre je (onderdelen van) de studies kan combineren. Je zal ook moeten bepalen wat je nu het meest interesseert. De archeologie zelf of meer de antieke culturen. De loopbaan begeleiders van de universiteit kunnen je daar nog het beste mee helpen omdat zij ook het beste op de hoogte zijn van wat binnen het instituut mogelijk is.

Antwoorden (1)

Yeah! Egyptologie! 8-D
Altijd Leiden, dat heeft een historie in oudheid en archeologie - niet alleen op de universiteit, ook in winkels en musea. Ik zou beginnen met oudheid, de kennis daarvan ligt aan de basis van de (bijhorende) archeologie. Een gedegen kennis van de oudheid maakt de archeologie logisch volgend begrijpelijk, andersom niet. Egyptologie is misschien mooi als bijvak, tenzij je daar echt héél diep in wil.