Bestaat de vloek van Toetanchamon .

Ik geloof normaal niet in vloeken maar toen ik het verhaal las von ik sommige dingens raar dat die gebeurden op dat moment
Bv de heilige vogel die naar het westen vloog waar de vallei der doden was ofzoiets

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Uit onderzoek is gebeleken dat Lord Carnarvon hoogstwaarschijnlijk stierf aan bloedvergiftiging veroorzaakt door het opensnijden van een muggebeet tijdens het scheren. De tekst die wordt aangehaald, is later nergens teruggevonden in de tombe van Toetanchamon. Ook het verhaal van de hond van Lord Carnavon is nergens terug te vinden. Over het uitvallen van het licht in Cairo kan enkel vermeld worden dat dit zeer vaak gebeurde, dus dat de gelijktijdigheid van de gebeurtenissen niets bijzonders was.

Van de 58 deelnemers aan de opening van het graf, stierven slechts 8 mensen binnen twaalf jaar, wat een normaal sterftegetal is voor die periode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet meer waar, maar ik heb ergens in een boek gelezen dat er veel mensen omkwamen door een bepaalde schimmel die zich in de piramide bevond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het met een vloek te maken zou hebben kan je je altijd nog afvragen waarom dan niet de man die als eerste het graf instapte, Howard Carter, overleed maar wel de financier, lord Carnavon. sommige mensen brengen zelfs de dood van een vreemde amerikaan die in die tijd overleed en ook howard carter heette in verband met de vloek. Ik denk dat het eerder door een ziekte of door een schimmel in de pyramide zal komen. Moderne archeologen zullen ook nooit zonder gasmasker naar binnen gaan.