Is er bij het koningshuis der Nederlande ook de oranjes ook ooit een homo geweest in de geschiedenis

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Kennelijk toch:

Koning Willem II (1792-1849)
Nederlandse koning
Frederik George Lodewijk, Prins van Oranje-Nassau, Koning der Nederlanden en Groothertog van Luxemburg leefde van 1792 tot 1849. Hij was de zoon van Willem I en Wilhelmina van Pruisen. In 1816 huwde hij Anna Paulovna Romanova, de dochter van de Russische tsaar Paul I.

Homoseksualiteit
In 1819 schreef de minister van Justitie dat prins Willem II werd afgeperst met diens 'schandelijke en onnatuurlijke lusten'. Destijds was homoseksualiteit een misdaad. Willem II kreeg in 1819 een brief waarin hem werd opgedragen 63.000 gulden te betalen, anders zou zijn geheime leven openbaar gemaakt worden. Koning Willem I hielp om de briefschrijver te vinden en te laten arresteren.

Toegevoegd na 2 minuten:
www.absolutefacts.nl/royalty/data/willem2.htm -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zou dat het geval zijn, dan denk ik dat dat binnenskamers gebleven zou zijn.
Alle misstappen worden een beetje in de doofpot gestopt/stilgezwegen: Bernhard met zijn buitenechtelijke relaties en - kinderen bijvoorbeeld en de smeergeldaffaires.
Men wist er in de familie van, maar het volk mag het niet horen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 van mij
Amadea
13 jaar geleden
Ik snap die min ook niet, volgens mij is het precies zoals jij schrijft -> +
Officieel niet... Of dat ook echt zo is? Ik betwijfel het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat wel al lang een roddel dat prins Hendrik van Mecklenburg, man van koningin Wilhelmina, op mannen viel, maar hij heeft ook aan Juliana gewerkt en hij had ook een aantal buitenechtelijke kinderen net zoals bernhard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 van de koning willem's ben helaas vergeten welke maar bij mijn weten de 3e is nog wel eens aangetroffen in jongens bordelen maar dit is niet bij veel mensen bekend ik zal het morgen aan een collega van mij vragen die het wel precies weet en dan als opmerking plaatsen bij dit antwoord

Toegevoegd na 1 dag:
willem de 2e vermeend homo
willem de 3e kwam in jongens bordelen
hendrik (de man van wilhelmina) kwam bij jongens bordelen en is een keer betrapt dit werd onder het tapijt geveegd door ene van het zand (weet niet of ik de naam correct spel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat ik eens ergens gelezen heb dat Alexander, de zoon van Willen III misschien homo was, maar ik kan me niet beroepen op een bron omdat ik niet meer weet waar ik het gelezen heb. Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat niemand van het koningshuis door de eeuwen heen homo was, het komt overal voor dus waarom daar niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel wat homosexuele escapades geweest officieel waren zij altijd voorbeeldig hetero. Voor wilhelmina zijn er nogal wat verhalen bij onze willems