waarom had hitler een hekel aan homoseksuelen???

wik ik graag weten!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door een overvloed aan vraagtekens en uitroeptekens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beetje jammer dat je iemand op zijn manier van schrijven pakt hoor

Antwoorden (7)

Omdat hij homoseksuelen beschouwde als minderwaardige mensen. Net zoals hij dat vond van zigeuners, joden en nog wat groepen mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan is de vraag, waaróm hij ze dan minderwaardig vondt.
Ik denk dat hij gewoon een reden zocht om mensen te haten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hitler had een droom van een superieur ras. Alles wat niet in dat beeld past moest worden vernietigd. Waaronder de homo's en de joden.

Maar misschien was ie zelf wel homo en had hij nogal moeite om het te accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn allemaal theorieën, maar veel mannen uiten zich extra negatief over homoseksualiteit omdat ze zelf homoseksuele trekjes hebben.
Ze willen zich daartegen extra afzetten om mogelijke bedenkingen van anderen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een door verschillende nazi-kopstukken verkondigde theorie was, dat het minder te maken had met raszuiverheid maar vooral met ras-sterkheid.
Joden, zigeuners, moren en negers zouden vooral de zuiverheid van het 'master race' aantasten; voor homo's was de redenering anders: zij zorgden niet voor voortzetting en sterkte van het ras, omdat er uit homosex nu eenmaal geen kinderen voortkomen. Daarmee vormden ze op hun eigen manier een bedreiging voor Arische dominantie, en moesten ze van Hitler dus uitgewist worden.

Terwijl ik dit schrijf ,vraag ik me af of er iets gezegd werd over homo's die (tegen wil en dank) eerst een bult Arisch nageslacht produceerden; zou daar dan anders tegenaan gekeken worden? En bij hoeveel "gelukte Arische spruiten" zou dan homoseksualiteit gedoogd worden? Daarover heb ik nog nooit iets gehoord of gelezen. Als ik er iets over kan vinden, zal ik een uitbreiding van mijn antwoord doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hitler had een hekel aan homo's omdat deze niet bijdroegen aan de populatie groei van duitsland en omdat zij niet als "echte ariers" waren
meer verklaringen heb ik tot heden nog niet gezien

daarentegen was rohm (de leider van de sa) een homo dit werd in de nacht van de lange messen (1934) tegen hem gebruikt en hij werd vermoord door de ss
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij had een sterke populatiegroei nodig om zijn enorme projecten te bemannen. Zoals wij allemaal weten kunnen twee vrouwen of twee mannen samen geen kinderen krijgen(behalve arnold schwarzenegger).

Verder is het ook niet zo dat de vervolging van homo's alleen in Duitsland plaatsvond. Tot 1967 was homoseksualiteit ook in Engeland verboden. Alan Turing is een bekend voorbeeld van Engelse homovervolging.

Wat in Duitsland echter wel veel sterker was was het feit dat een simpele handeling al als homoseksueel kon worden aangemerkt.

In de bron staat het leven van Alan Turing