Maya's waren astronomen en astrologen met een schat van vele honderden (misschien wel duizenden) jaren aan ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste Indiaanse volkeren hadden de gewoonte 'n soort brouwsel gereed te maken dat via fermentatie aan kracht won, en hen of hun 'medicijnmannen' (vaak priesterklassen, soms derwisjachtige figuren) ten tijde van hun festiviteiten toeliet in 'n soort trance te geraken.
De ingrediënten zijn niet allemaal bekend, maar champignons genre peyotl en andere aan drugs gerelateerde planten behoorden sinds de oudheid tot het repertoire, dat tot de dag van vandaag in bepaalde culturen voortleeft (denk maar aan de cocabladeren in Bolivia en andere Zuid-Amerikaanse culturen).

Toegevoegd na 5 minuten:
Op pagina 147 en 150 van de als bron aangehaalde publicatie, wordt in verband met de Maya's ook het gebruik van tabak, in combinatie met roesverwekkende middelen als een van de hiermee verband houdende 'offerandelijke praktijken aan hun demonengoden, vermeld, en opgravingen hebben vele afbeeldingen hiervan aan de oppervlakte gebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De maya's aangezien van de rest van de indiaanse stammen waren waarschijnlijk de wijste van allemaal. Ze waren zeer wijs omdat ze zich goed konden oriënteren, ze waren wijs om de tijd exact te weten, ze waren wijs omdat ze zich hadden verzet tegen de kolonisten, ze waren wijs omdat ze hun beschaving eeuwen en eeuwen hadden beschermt en versterkt. Ze bouwdden gesofisticeerde torens waarin ze de hemel s'nachts onderzochten. Zij zijn de voornaamste en belangrijkste stam in centraal-afrika. Ze voorspelden dus aan de hand van de sterren maar voornamelijk de TIJD. De tijd delen ze in en in die bepaalde tijdsindelingen voorspellen ze bijvoorbeeld wanneer een meteoriet te grootte van een voetbalveld ons planeet zal bedreigen. Deze zijn echter wetenschappelijk. De voorspellingen zijn wetenschappelijk en zijn dus ook wetenschappelijk onderzocht door Westerse wetenschappers. Deze wetenschappers en archeologen vinden de voorspellingen zeer speciaal en belangrijk. De Maya's hebben dus een belangrijke invloed op de astronomische wetenschap en geneeskundige wetenschap en natuurlijk alle andere wetenschappen.