Hoezo hebben we een geschiedenis?

Is het niet raar...als je je bedenkt dat het 100 - 500 jaar geleden alles compleet anders was? en 1000 jaar geleden weer anders dan 100 jaar geleden? En dat het nog eigenlijk niet eens zo heel lang geleden is als je je bedenkt dat tijd eindeloos is...betekent dat dat het leven een doel heeft? dat we ergens naartoe leven? wat zeggen de religies en de evolutietheorie (wetenschap) hierover?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wtenschap bewijst helemaal niet dat er een god bestaat. Evolutie daarentegen is wel aangetoond. Mensen die evolutie ondermijnen houden de vooruitgang tegen. Net als in de middeleeuwen toen er weinig sprake was van vooruitgang en het geloof hoogtijdagen vierde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet maar is de koraan wetenschappelijk onderzoeken. Jullie wetenschap bestaat uit toeval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zielig. Je lijkt wel een fundamentalistische christen - maarja, die gebruiken hun verhaaltjesboek ook als soort van pseudowetenschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens!

Andere antwoorden (7)

Om ervan te leren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik als moslim geloof er in dat het leven allen maaar een korte test is. En nog iets evolitietheorie is geen wetenschap. Wetenschap bewijst dat er een god bestaal alleen je moet van een vogelperspectief kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk bewijst wetenschap in geen enkel perspectief dat god bestaat, en voldoet de evolutietheorie prima aan de vereisten om iets wetenschap te noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, zelden zulke bullshit gehoord.
Misschien de definitie van wetenschap nog eens ergens opzoeken ofzo ?
Omdat het kan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen
Omdat we zelf steeds veranderen en dingen doen als we altijd en dan ook altijd het zelfde deden was de geschiedenis ook hetzelfde als nu maar omdat wij zelf veranderen en andere dingen doen of oorlogen beginnen ofzo is dat toch geschiedenis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De leer van de geschiedenis gaat niet om de gebeurtenissen zelf, maar hoe de mens met die gebeurtenissen om ging. Dit is in de loop van de jaren uiteraard steeds veranderd. We kunnen hier van leren, maar ook een bepaalde lijn trekken en dus eventuele voorspellingen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik moet je zeggen dat daar een Goddelijke verklaring achterstaat.

De profeet Mohammed was de laatste profeet. Hij was bestemd voor de gehele mensheid. Dan vraag je je af waarom dat hij de laatste profeet was. Awel, omdat het einde van de mensheid nadert.
Waarom zou God stoppen met profeten sturen? Omdat het einde nadert. En wie komt op het einde? Jezus die neerdaalt van de Hemel(Hij werd niet vermoord) naar de aarde.

Er zijn genoeg verschijnselen van de einde der aarde.
Opwarming van de aarde, het opgeraken van de energiebronnen, de steeds dreigendere opkomst van een kernoorlog,het steeds opkomen van grotere supermachten die steeds meer kans hebben om aan kernwapens te komen, de Joden die zich opstapelen in Israël =dit is ook een teken van de Joden zelf!!! Zij geloven dat ze allemaal naar het Beloofde Land teruggaan om de "échte" messias op te wachten. Er zijn allerlei profeties gebeurd zoals de steeds in toename van natuurrampen ,het internet , de telecommunicatie, de wedijver om alsmaar grotere en grotere gebouwen te bouwen denk maar aan New York, Seks zal heel normaal worden, intrest , toename van Handel, toename van grondverzakkingen, toename van alcoholgebruik,meer en meer vrouwen in plaats van mannen(alsmaar minder en minder) tijd zal sneller voorbijgaan(werken,studeren,eten,slapen,werken,eten,studeren,slapen,werken,studeren,eten,slapen,......
Gierigheid zal toenemen , Toename regen met afname in productie.

Het is niet alles!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Technisch worden we geboren en is ons doel enerzijds in leven te blijven en daarbij ons voort te planten. Ethisch kan je proberen dit leven zo goed mogelijk in te vullen door goed te doen voor jezelf en anderen. Hier heb je geen hulp van goden voor nodig, alleen je gezond verstand.