De mensen die echt denken dat de wereld vergaat in 2012, hoe beleven die mensen de dagen NA 2012. Wat gaan die dan doen als het inmiddels 2013 is ?

Zijn die dan rijp voor een inrichting?? (als ze dat al niet waren.. :$)

Wat zou er dan in hun omgaan ? Zijn er verhalen over bekent dat mensen hun verhaal doen die er echt zeker van waren dat de wereld zou vergaan op een specifieke datum?
Hoe lossen die mensen dat psychisch op ?
De wereld zou toch al vele keren vergaan zijn ? Er zijn inmiddels al redelijk wat data vervlogen waarvan de verhalen gingen dat de wereld dan zou vergaan. Dus verhalen zijn er misschien ook.
zoals bijvoorbeeld:
6-6-'66

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Cryofiel
13 jaar geleden
En wat ga *jij* doen als het 2013 is, of 2014, of 2017 - en er is nog helemaal niets veranderd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoeveel veranderingen zijn er allemaal al niet geweest.
That's the nature. Mijn visie is lekker laten gaan. Je doet er toch niks aan. De mensheid heeft die spullen nou eenmaal nodig. Dat is de natuur. De mens is natuur. Een fabriek is door de mens gemaakt dus in mijn visie ook natuur. Als een konijn een huis bouwt is dat ook natuur. Dus waarom van de mens niet. Wij zijn natuur. Dus laat het lekker allemaal gaan. Of het mis gaat zien we vanzelf.

Het beste antwoord

In de USA werd op dit terrein een groot sociologisch onderzoek opgestart. In fase 1 werden mensen overtuigd dat er op een bepaalde dag een vliegende schotel zou neerdalen, de goede gelovigen zou meenemen en dat daarna de aarde zou ontploffen. Iedereen die geloofde werd op een bepaalde dag op een bepaalde plaats verwacht. Er waren spelregels: je mocht enkel een wit katoenen kleed dragen anders zou het mislukken.
De schotel kwam uiteraard niet en voelden de mensen zich nu bedrogen? Helemaal niet: meer en meer 'gelovigen hadden gezien dat er mensen uurwerken en ondergoed droegen (dit was getest en niet waar), waardoor de voorwaarden geschonden waren. Maar de aarde was toch niet ontploft; nee, er kwam een tweede kans mant de aarde zou pas later ontploffen. Ook toen de deelnemers met de waarheid geconfronteerd werden bleven er enkele hardnekkig geloven. Ze waren reeds geconditioneerd. Denk ook aan de getuigen van Jehovah: die hebben reeds meerdere einden van de wereld overleefd en ... blijven volhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Deze mensen weten in 2013 al niet meer,wat zij een jaar daarvoor dachten, dat hebben ze dan verdrongen en ze kijken uit naar de nieuwste datum,waarop de wereld wederom vergaat. Het menselijk brein is wat dat betreft een raar ding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat baseer je op ? Ik weet toch ook wat ik vorig jaar deed. Die mensen leven helemaal in angst naar zo'n datum toe. Als het dan 1 januari 2013 is dan weten ze niet meer waar ze al die tijd naar toe hebben geleefd? Nee sorry dit geloof ik niet..
Als ik helemaal toeveel naar de loterij en ik win dan toch niet terwijl ik echt voelde dat ik ging winnen. Dan ben ik dat toch ook niet ineens vergeten.. vage vergelijking maar het gaat om het idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder mijn kennissen had ik enkele Jehova's Getuigen en volgens hen zou de wereld al 2 x zijn vergaan. Toen dat niet bleek te gebeuren leefden ze weer even vrolijk (als je dat kunt zeggen van JG) en er werd tot de nieuwe aankondiging nooit meer over gesproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze vrolijk leven, dan zijn het geen echte Jehova getuigen. Want dat gaat niet samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het ook Moolkeesje, ze gaan gewoon herberekenen en prikken een nieuwe datum in de toekomst plus een verklaring waarom de vorige datum fout berekend was.
Het is heel moeilijk om te weten wat een ander gaat doen na een ervaring. Ik zou mij kunnen voorstellen dat ze hun "geloof" kwijt raken of dat ze denken dat ze b.v. een rekenfout hebben gemaakt. Er zal in ieder geval een excuus moeten komen vanuit hun binnenste voor het feit dat ze fout zaten. Dit excuus moet goed genoeg zijn om alle "geloofsgenoten" tevreden te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herinner me nog levendig dat we enkele maanden vòòr het verschijnen van de komeet Kohoutek in de jaren 70 , heel veel bezoekjes kregen van de Getuigen van Jehwe .
Met boekjes probeerden ze ons te overtuigen dat de wereld spoedig zou vergaan.
Toen dat niet gebeurde , hebben die lui al die boekjes weggemoffeld en uit hun collectief geheugen gewist . In die mate dat ze nu zeggen dit nooit beweerd te hebben.
Ik heb die Wachttorens nog hoor!!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Hetzelfde zal gebeuren met de 2012 believers ....en ze zullen de datum niet goed geïnterpreteerd hebben....zullen ze zeggen.
Toegeven? Dat nooit

Toegevoegd na 8 minuten:
De 'Children of God" beweerden dat ook:

Toegevoegd na 20 minuten:
In 2000 moest de wereld ook al eens vergaan ,vergeet dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat beleven/ondergaan zij denk ik als een desillusie! Maar niet getreurd, nieuwe ronde nieuwe kansen......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze hebben al zelfmoord gepleegd op 19-12-2012 omdat ze te bang zijn voor het einde dus dat willen ze niet meemaken denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wereld vergaat niet.
Er komt alleen wel steeds slechter weer. In de vorm van heftige wind en regen. Zo erg dat er niet meer te leven is.
Alles weggewaaid en overstroomd.
Nou daar kan je wel op wachten, of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'De wereld vergaat niet' WAT ? Dat meen je niet !!? Uiteindelijk vergaat de wereld zeker wel !!, echter niet op korte termijn.
Nou ,deze onderwerp kun je linken aan dat van de Maya's.
Volgens de Mayas zitten we in een overgangsfase. Deze fase begon in 2007 en gaat tot 2015. Dus de wereld zal niet vergaan na 2015.De mensheid zal het waarschijnlijk ook overleven!

Men denkt dat iedereen blind zal worden voor 30 uren. De natuurrampen zullen verhogen en de belangrijkste van allemaal is de poolshift! In deze poolshift zal de puntlijn verplaatsen naar Europees Rusland. Dit zal natuurlijk grote gevolgen hebben en er zullen doden vallen.

Volgens de Maya's zal men moeten samenwerken met de oude wereld(Maya's....) samen met de nieuwe wereld(wij) om eenheid te kunnen vormen om de Aarde niet kwaad te maken.

Vertaald in het nederlands is dat we technieken van de oude wereld moeten gebruiken dus bv: alternatieve energiebronnen. En nog andere dinges.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ma ik geloof nie echt da de wereld in 2012 ga vergaan want da ebbn ze vroeger ook al gezegd da da in 2000 ging zijn dusjah.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk doen die mensen dan nu alles in hun korte leven wat ze nog willen doen en doen ze na 2012 dus helemaal niets meer, dan kunnen ze dus gewoon rustig doodgaan ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een groot deel heeft al zelfmoord gepleegd, dus daar zal je geen last meer van hebben. maar een deel zijn amerikaans dus die gaan verder met de aliens. en nog een deel gaat dus gewoon in iets anders geloven en daar mee hun leven vergooien. en trouwens, niet iedereen geloofd dat dan de wereld vergaat, er zijn namelijk ook veel mensen die geloven dat dan de messias komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zullen vast een verklaring zoeken waarom het niet gebeurd is. Overigens is er nogal wat discussie over het jaar 2012. Volgens een aantal wetenschappers zit er een rekenfout in de maya-kalender, waardoor de wereld pas in het jaar 2208 vergaat. Phew, gelukkig hebben we dan nog bijna 200 jaar.

Dus als we er nog zijn op 22 december 2012 zullen ze vast zeggen dat er een telfout in de kalender zat of een ander onzinverhaal gaan verkondigen. Onzinnig geloof is nu eenmaal niet uit te roeien.