Wat zijn opvattingen over Atlantis in de 16e eeuw?

Voor mijn profielwerkstuk doe ik onderzoek naar Atlantis en de theorieën erover door de jaren heen. Op het moment ben ik bezig met de 16e eeuw. De Piri-kaart was toen gevonden, maar pas veel later werd deze gekoppeld aan Atlantis, dus dit kan ik niet in deze eeuw plaatsen.
Het lukt mij niet om theorieën of opvattingen te vinden over Atlantis in deze tijd:

Weet iemand anders hier misschien meer van?

Toegevoegd na 4 minuten:
Foutje: Ik typte dat de Piri-kaart toen gevonden was, maar hij was toen gemaakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Mogelijk gerelateerd de onderstaande link de piri kaart toch een beetje aan die tijd. er staat dat de cartografen van die tijd de info moeten hebben overgenomen van oudere kaarten
Ik zal zoeken of ik nog iets vind

Toegevoegd na 56 minuten:
zou dit nog iets zijn, ik het neoplatonisme gecombineerd.

als je daarvan een bewijs kunt vinden kom je mogelijk verder, er worden wel een aantal aanhangers genoemd, misschien moet je hun werk doorspitten,
Ik stop er even mee want ik zit nu opeen bij Harry Potter????
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje :). Wat zeg maar de bedoeling is bij mijn profielwerkstuk is, dat ik ieder tijdvak (in dit geval: de tijd van ontdekkers en hervormers, 16e eeuw) beschrijf, in dat tijdvak theorieën zoek over Atlantis, en deze theorieën als het ware koppel aan kenmerken van dat tijdvak.
Aangezien de Piri-kaart pas later gevonden is en er later pas daadwerkelijk aan Atlantis is gekoppeld door Charles Hapgood, kan ik hem dus niet als 'theorie' gebruiken in de 16e eeuw. Ik ben echt op zoek naar theorieën of uitspraken dus.
Maar ja, ik zoek in ieder geval nog verder :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel voor je hulp =). Hopelijk maak ik er een goed profielwerkstuk van!