Moest er vroeger in NL belasting betaald worden op vitrage en/of gordijnen? Zo ja, wanneer was dat en hoe werd dat berekend?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.8K

Antwoorden (4)

Vroeger moest er belasting worden betaald over de trap voor een huis dit werd gedaan aan de hand van een enkele trap of een dubbele. Er is volgens mij in nederland nooit een raam belasting geweest
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
op ramen wel
Ik heb nooit gehoord van belasting op gordijnen, wel op ramen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de tijd dat Napoleon regeerde over de Nederlanden werden diverse belastingen geheven, waaronder die op ramen. Je betaalde per raam. Als gevolg daarvan zijn er nu nog steeds huizen te vinden met dichtgemetselde ramen. Dat deden de huiseigenaren om minder belasting te hoeven betalen. Het ging niet om vitrage of gordijnen, maar puur om de ramen.
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Zie bijgevoegd artikel, de duitsers dachten dat dit zo was omdat wij allemaal van die enorme ramen hebben en 's avonds met de gordijnen open zitten, ze dachten dat wij de belasting te hoog vonden

leuk artikeltje wel