Om welke 3 redenen was een zege op de Galliërs belangrijk?

Toegevoegd na 4 minuten:
uit schoolboek sfinx havo/vwo deel 1 hoofdstuk 3.2
vraag 18 c

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je het betreffende hoofdstuk uit je schoolboek hier ook even plakken, dat maakt het voor ons gemakkelijker je huiswerk te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok gedaan zo goed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, je snapt het niet hè? Dat was sarcasme. Waarom denk je dat anderen je huiswerk voor je zouden moeten doen? Lees de leerstof (je weet wel, hoofdstuk 3.2) en verzin zelf een antwoord. Uit de formulering van de vraag blijkt al dat het hier gaat om begrijpend lezen. GV is geen huiswerkservice.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, rare jongens die scholieren.

Het beste antwoord

Dan zou de macht van Caesar bijna onaantastbaar worden. De hele senaat en Rome wisten dan dat hij de baas was. Bovendien betekende de verovering van Gallië nog meer welvaart en meer slaven.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

- de Galliers konden niet meer binnenvallen
- Gallie kwam beschikbaar voor romeinse kolonisten (landbouwgrond)
- de Romeinen konden hun legioenen elders inzetten (Perzië)
- Gallie was een grote afzetmarkt voor Romeinse producten
- belastingopbrengst van belasting die de Galliers zouden moeten gaan betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DANKJE