Wat voor gif dronk adolphe sax?

Adolphe Sax, de uitvinder van de saxofoon, dronk toen hij drie jaar was een kopje gif, weet iemand wat voor gif dit was?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu weet ik waarom een saxofoon een saxofoon heet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was het geen arsenicum

Het beste antwoord

De kinderjaren van Adolphe Sax waren bijzonder tragisch. Als baby viel hij drie verdiepingen naar beneden en sloeg zo hard met zijn hoofdje tegen een steen dat men dacht dat hij dood was. Toen hij drie jaar oud was dronk hij een glas water waarin zwavelzuur zat; daarna slikte hij een speld in. Later liep hij ernstige verbrandingen op door een ontploffing van buskruit; en viel tegen een hete gietijzeren frituurpan en brandde zich aan een zijde. Drie keer ontsnapte hij aan vergiftiging en verstikking in zijn slaapkamer, waar 's nachts vernisdampen hingen. Een andere keer werd hij met een kei op zijn hoofd geslagen. Ook viel hij in een rivier en werd hij op het nippertje gered.
Deze ernstige gebeurtenissen waren helaas voorbode voor een leven vol nare voorvallen, zoals maar weinig mensen meegemaakt hebben. In 1858 genas Sax wonderbaarlijk van lipkanker dankzij een zwarte arts die planten van de Indianen kende.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwavelzuur was het dus! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, dit zocht ik!