Wanneer kwam Johan van Veen op het idee om de deltawerken te maken?

ik wil graag weten wanneer in welk jaar Johan van Veen op het idee kwam om de deltawerken te maken.
want ik maak een werkstuk over de Deltawerken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen het water hem tot de lippen stond.

Het beste antwoord

Na de ramp, op 21 februari 1953, wordt de Deltacommissie ingesteld, met Van Veen als secretaris. De eerste interim-adviezen van de Deltacommissie verschijnen al in mei 1953. Van Veen bestudeert systematisch alle verslagen en gegevens van alle gemeenten en alle dijkbeheerders, en slaat ook het oude boek van Vierlingh erop na.

Toegevoegd na 2 uur:
Doordat studies in de jaren dertig aantoonden dat de dijken inderdaad veel te laag waren werd in 1939 de Stormvloedcommissie ingesteld. In een voorlopig rapport uit 1940 rapporteerde deze commissie dat inderdaad de dijken te laag waren. Omdat dijkverhoging op veel plaatsen niet mogelijk was, werd door Van Veen en de Studiedienst gewerkt aan plannen om enkele Zuid-Hollandse eilanden door dammen met elkaar te verbinden.