Welke rol speelde "Bumpy" nou precies bij "escape from alcatraz"

Toelichting: Gaat over het waargebeurde verhaal achter de film.
Ik heb wel gelezen dat hij mogelijk heeft geholpen om Frank Morris en de

gebroeders Anglin te helpen ontsnappen door een "pick up boat" te regelen.
Maar is hier nog meer over bekend dan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn verschillende pogingen gedaan om te ontsnappen van Alcatraz, maar officieel is het nooit iemand gelukt om te ontsnappen. Er waren echter drie mannen, Frank Morris en de broers John en Clarence Anglin, die op 11 juni 1962 ontsnapten in een opblaasbaar vlot gemaakt van aan elkaar gelijmde regenjassen. Frank Morris, de leider van de groep, had een bijzonder hoog IQ, en wellicht hebben ze het getij van de San Francisco Bay gebruikt om te ontsnappen. Enkele van hun spullen zijn teruggevonden op Angel Island, maar sommigen gaan er van uit dat ze bij de Golden Gate Bridge aan land zijn gegaan en hun spullen via het getij naar Angel Island hebben laten drijven om de politie op een dwaalspoor te zetten. Niemand heeft ooit meer iets van hen vernomen. Men neemt aan dat ze verdronken zijn, maar dat is niet helemaal zeker.
Over de mogelijke hulp van Bumpy Johnson is geen informatie te vinden. Die man had geen macht en geen geld om een boot voor de ontsnapten te kunnen regelen.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een antwoord, eindelijk! Ik ga het even lezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat hij geen geld en geen macht had, hoe kom je aan die informatie, ik zie het niet staan bij de bron
Amadea
13 jaar geleden
Het staat bij de tweede bronvermelding onder de reactie van frankmahearn 30 September 2007
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o ja, meerdere bronnen, moet ik even aan wennen.