Waar komt de uitdrukking ' op je krent zitten' vandaan? Heeft de mens soms ergens een lichaamsdeel dat lijkt op een krent en kan men daar op zitten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Jazeker, de anus...

De overdrachtelijke betekenis ‘achterste’ stamt uit zeemanskringen; het gaat daarbij om vormgelijkenis van een krent met de anus.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus!
En 'krent' is altijd nog korter dan 'inslagkrater'... ;)
erotisi
8 jaar geleden
misschien wel korter maar of een krent meer op een anus lijkt dan een inslagkrater? Misschien is op je sterretje zitten dan toepasselijker?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Merci, ik had gezocht maar jouw bron nog niet gevonden.
SimonV
8 jaar geleden
Zoeken op [....] etymologie geeft vaak goede resultaten.