Een veredelde vorm van onthaasten.

Langzaam als het kan, snel als het snel moet zijn.

Toegevoegd na 53 seconden:
Het zelfstandig naamwoord lanterfant is in de zestiende eeuw ontstaan als samenstelling van land en truant, een verouderd woord voor 'bedelaar' en 'nietsnut'. Vervolgens werd er een werkwoord van gemaakt: lanterfanten dus, oftewel 'nietsdoen, luieren, lummelen'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Leuke bron!

Andere antwoorden (1)

Her woord lanterfanten komt sinds 1573 in de Nederlandse taal voor.
Het betekent: je tijd verbeuzelen.
Het komt van het Middelnederlandse 'lant' (=land) + 'truwant' (=bedelaar).