Wat betekend de uitdrukking Hij-Zij heeft haar(ren) op de tanden ?

Is dat heel positief ?
Is dat heel assertief ?
Is het negatief ?
Zijn er veel personen die dat hebben ?
Hoe kan je dat snel herkennen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*betekent ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Invino, nog geen baan gevonden:)

Het beste antwoord

Is negatief.!!
Als men dit van een "vrouw" zegt dan heeft ze de touwtjes stevig in de handen maar niet op een leuke manier.
Geen prettig persoon om mee om te gaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel moedig van U , dat U op zoon open vraag dit antwoord durft te geven. Prettige jaarwisseling en een heel (overbodig voor U )
moedig nieuwjaar. M.V.G. pluseen.

Andere antwoorden (6)

Dat zeg je meestal over een vrouw, en betekend dat het een bikkel is die haar mannetje staat!

Toegevoegd na 1 minuut:
Kan zowel positief als negatief zijn.
Er zijn redelijk wat mensen die ik ken die dat hebben.
Als je mensenkennis hebt, herken je het direct.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haar op je tanden hebben betekend: Je kan van je afbijten.
De één kan het als positief ervaren en de ander weer negatief.
Persoonlijk vind ik het assertief om voor je mening op te durven komen. Zie link welke op wikipeda te vinden is
http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01_01/stoe002nede01_01_0762.htm

Toegevoegd na 2 minuten:
Als iemang nogal 'gebek't is, herken je het snel
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij betekent het dat het gaat om iemand die op een positieve manier van zich af weet te bijten als dat nodig is. En ik ervaar het als positief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haar op zijn tanden hebben betekend.
Goed gebekt zijn, iemand durft goed van zich af te spreken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is positief, je weet wat je wil en laat niet met je spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een vrij negatieve benaming voor iemand die van zich af kan bijten. Ik denk dat het "haar op de tanden" vergelijkbaar is met ruigheid (ongeschoren, onverzorgd). De plek van het zogenaamde haar, namelijk op de tanden, duidt op grofheid/ruigheid in het taalgebruik.
Als je wilt aangeven dat iemand op een positieve manier assertief is, kun je het beter hebben over een vrouw die haar mannetje staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zowel positief als negatief worden opgevat.

Dat ligt aan de context waarin het wordt uitgesproken. Meestal hoor ik het over een vrouw persoon als men het hierover heeft.

Het betekent (met een t) (ja ik weet het.......) dat diegene haar mondje goed kan roeren, maar kan ook een negatieve bedoeling hebben en dan bedoelen ze meestal dat zij de baas speelt :)