Een banaan levert veel energie, waardoor ik denk dat het daar mee te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het rijmt gewoon, het is geen uitdrukking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andre van Duin zei dat toen hij het achteruitrijden-met-caravan presenteerde. Ook "m'n gras m'n gras" komt daar vandaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was de naam van een TV programma met de toen nog leuk lijkende Patty Brard. Patty was nogal licht gekleed en daar werd al snel de sexuele tint aan gegeven. En de titel van het programma hielp daar natuurlijk flink aan mee!

Als men het dus had over gaan met die banaan, bedoelde ze eigenlijk die 'andere' banaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt van de tekenfilm 'rocket power'. Men zingt daar 'gaan met die banaan!'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me niet, ze kunnen het daar wel gebruikt hebben, maar die serie begon pas in 1999 en in het Nederlands pas in 2003!