Weten jullie wat de betekenis van de uitdrukking betekent die j nu in de omschrijving ziet ?

Weten jullie wat dit uitdrukking " Iemand spreekt met moed in zich : voorlopig gaat alles goed , voorlopig gaat alles goed .. Maar wat telt is niet de val , maar de landing " betekent ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Hier destilleer ik uit dat het een parachutist(e) betreft die er niet zeker van is of zijn/haar sprong wel goed af zal lopen. Er is goede moed en het gaat tot dat moment goed, maar er is twijfel over een veilige landing.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of in plaats van veilige landing of het volgens de voorgeschreven regels eindigt. Als het figuurlijk bedoeld is. De weg hoe je er naartoe gaat maakt niet uit, als het maar netjes afgesloten wordt. Bijvoorbeeld hoe voor een eindexamen gestudeerd is maakt niet uit, als het diploma maar gehaald wordt.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een vraagje , k en mijn zus hebben nu ruzie dus ik had die uitdrukking gebruikt en ben gelijk weggegaan , morgen zal ze naar me vragen wat ik hiermee bedoelde , ik wilde gwn dat we geen ruzie meer hadden snap j , weet j mis iets ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Want ik dacht aan de film la haine en vone het een mooie uitdrukking en wilde ff alleen zijn dus zei ik het , weet je mis iets
Amadea
12 jaar geleden
Tja, dat hangt er helemaal vanaf waarover de ruzie ging. Zonder dat te weten kan ik er geen draai aan geven om het passend te maken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap de vraag niet goed.
De hoofdzin in zijn vraag is : Wat betekent de betekenis?
Over een paar tassen koffie begrijp ik het misschien.
Amadea
12 jaar geleden
Je mag volgens de GV-richtlijnen geen commentaar hebben op taalgebruik voor zover het geen sms-taal is en niet alleen uit hoofdletters bestaat. Dus de kunst is om de vraag grammaticaal correct te maken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien spreekt iemand zichzelf moed in met de woorden: voorlopig gaat alles goed, maar het resultaat is wat telt, niet hoe dat bereikt is.
De persoon lijdt, hij moet afzien of het gaat niet goed, maar om zichzelf op te peppen en de moed er in te houden, zegt hij deze woorden.

Maar als hij eenmaal zijn doel heeft bereikt of resultaat heeft geboekt, is alle ellende snel vergeten.