Waar worden reisverhalen gepubliceerd? En wat is het belangrijkste verschil met de reisverhalen uit onze tijd en die van de Verlichting?

Het zijn eigenlijk 2 vragen...
Met waar worden reisverhalen gepubliceerd bedoel ik niet een bepaald land maar bijvoorbeeld een krant, reisgids...
Ik weet het namelijk echt niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Veelal in boeken en tegenwoordig op websites.
Een aan te raden ouder reisverhaal is Antiek tourisme van Couperus. Waarschijnlijk wel in de bieb. Moet je wel haastmaken anders is die ook wegbezuinigd.

Het oudste reisverslag is van Herodotus uit de antieke wereld.